20 september 2012

Återbruk

Vissa saker köper jag i ärlighetens namn mest för förpackningens skull. Jo, jag är en förpackningsnörd! Och det har har varit i hela mitt liv. Jag har fått berättat för mig att jag redan som liten vägrade öppna presenter jag fick för att paketen var så fina. Till givarens förtret!

Dubbeljackpot är det när fin förpackning och utsökt innehåll gå hand i hand. En sådan produkt är Kusmi-teet Prins Wladimir. Detta gör att jag samlat på mig ganska många turkosröda burkar genom åren. Och även om jag inte egentligen inte är en samlare har jag svårt att slänga burkarna. En har jag som pennburk, i en (eller ett par) finns min favoritmusli och nu även som blomkruka för ett litet lagerbladsträd. För att förhindra burken från att rosta har jag trätt en vanlig fryspåse runt själva blomkrukan.

Foto:Sara Lenger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar