11 januari 2011

I mitt skafferi: Lantbuljong

I mitt skafferi finns oändligt många burkar, flaskor och paket. Några används flitigt och andra mer sällan. En av de där favoriterna som används ofta är Renée Voltaire´s Lantbuljong. Och jag kan bara instämma med citatet på burken; 'Lantbuljong är den perfekta kryddan och mitt trick för att få allt att smaka gott!'. 

Extra gott tycker jag det är att använda lantbuljongen som smaksättare i potatis- och grönsaksmos. Låt potatis, morötter och blomkål koka mjuka i lantbuljong. Häll av lite av buljongen och vispa luftigt med elvisp. Tillsätt ev lite mer buljong och en rejäl klick cremefraiche och lite smör. Smaka av med salt och svartpeppar. Servera exempelvis till lax, köttfärsbiffar eller ugnsstekt falukorv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar